środa, 11 kwietnia 2012

12 KWIETNIA - DZIEŃ CZEKOLADY

tak, tak - 12 kwietnia to święto tej najpopularniejszej słodkości na świecie. Jest afrodyzjakiem, źródłem energii, dobrze smakuje, pobudza wyobraźnię i poprawia humor. Nawet Belzebub z filmu "Adwokat diabła" twierdził, że nie ma różnicy między miłością a dużą tabliczką czekolady:) Ale moim ulubionym filmem z tym rarytasem w roli głównej to oczywiście "Czekolada", a ulubiona scena to kiedy Judy Dench po raz pierwszy kosztuje swojej ulubionej filiżanki czekolady "with pinch of chilli pepper" - rozkosz na jej twarzy bezcenna.
Ja nie jestem czekoholiczką, ale jeśli ją jem, piję to musi być dobrej jakości. Najchętniej sięgam po ciemną czekoladę, czasami robię mocno czekoladowe ciasta z owocami albo różne trufelki. Lubię coś dodać dla kontrastu - sól, kwaśne albo ostre smaki.
Dzisiaj zrobiłam czekoladę z kawą z odrobiną likieru pomarańczowego. A do zdjęć użyłam kolorów zaczerpniętych z filmu.
Stary, turkusowy serwis to prezent od mojej teściowej - och ma jeszcze w zanadrzu parę rarytasów, jak to dobrze, że niczego nie wyrzuca.

Witam nowych czytelników, komentatorów i obserwatorów:) I zapraszam do wzięcia udziału w moich cukierasach - TUTAJ do 21 kwietnia.

Wszystkim życzę miłego czekoladowego święta.

 
Have a nice chocolate day

33 komentarze:

  1. Witam...
    robisz piekne zdjecia:)
    I love it....
    Pozdrawiam Asia...

    OdpowiedzUsuń
  2. jak tylko to przeczytałam ...wstałam i ugryzłam kawał czekolady....."Czekoladę" oglądałam dopiero pierwszy raz w zeszłym tygodniu,,,byłam pod urokiem tego filmu....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no czyli reklama działa:))) a do filmu wrócisz nie raz - ja za każdym razem odkrywam go na nowo i zawsze mam go pod ręką
      uściski

      Usuń
  3. Marta, Ty masz ten ukochany mój serwis co nam się w chacie wytłukł... ahhh jak ja uwielbiam ten kolor i złote malowidła na nim :)

    dzień czekolady... o to ja muszę jutro coś czekoladowego poczynić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach szkoda tego Twojego serwisu i nic nie zostało?

      Usuń
    2. muszę mamie przekopać szafki.. można jakaś filiżanka i dzbanek ...

      Usuń
  4. mniam............ ;)
    Takie skarby w domu - bezcenne :)
    "Czekolada" rewelacyjny film - jeden z moich ulubionych.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znałam tego dnia. Czekolada u mnie moze lezec tygodniami i nic, a czasem nadchodzi taki dzień, że potrafię zjeść całą tabliczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. o kurka wodna,ale nabrałam smaka na czekoladę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Więc jutro obowiązkowo czekolada :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W takim razie jutro też podgryzę kawałek czekolady:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nawet o tym nie wiedziałam:) Nie jestem fanką pitnej, ale tę w kosteczkach uwielbiam. Serwis niesamowity ma kolor! Pozdrówki

    OdpowiedzUsuń
  10. Film ' Czekolada' jest świetny, moja ulubiona scena , to ta z muzyką 'Vianne Sets up Shop' :) Ogólnie Rachel Portman spisał się świetnie jako kompozytor :) Jutro czekolada obowiązkowa ( ta filmowa i ta tabliczkowa ) :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Alez piekny ten serwis! Ja mam troche chopla na tle ceramiki, porcelany itp- odrazu rzuca mi sie w oczy..
    Czekolada... dla mnie najlepsza jest ciemna, jesli w ogole, bo ja nie z tych od slodkosci.. :))Piekne zdjecia!
    Kochana jeszcze raz dziekuje za wszystko!

    Sciskam!

    Dagi

    OdpowiedzUsuń
  12. He he he ...właśnie oblizuję palce po czekoladzie ,ale trafiłaś !Mam w domu czekoladoholiczkę , nie tak dawno dostałam książkę ,, Przysmaki z czekolady" i moje dziecię stwierdziło ,że to najlepsza lektura jąka w tym roku przeczytało !
    Samych słodyczy życzę !

    OdpowiedzUsuń
  13. O nie wiedzialam, ze 12 to dzien czekolady - jak milo:) Ja tez lubie czekolade najlepszej jakosci. Jak dla mnie najlepsza - w Naleczowie - w Pijalni czekolady Wedla:)

    OdpowiedzUsuń
  14. O!!! Ja tez mam ten serwis, niestety jestesmy rozdzieleni:) ja jestem tu, a on jest w Polsce :/... Natomiast jesli idzie o czekolade to nie trzeba mi reklamowac, wrecz powiedzialabym, ze nalezy mi wudzielac, hahaha:)
    Pozdrawiam mocno

    OdpowiedzUsuń
  15. Alle kusisz!!!
    jak pięknie wygląda {i smakuje} czekolada w Twoich filiżankach :) aż chciałoby się zaczerpnąć łyczka ;)
    i dzięki za przypomnienie o tm święcie :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. No to jest dzisiaj,czekolady nie bede jadla, bo sobie obiecalam, ale od czego jest internet, przynajmniej moge sobie popatrzec:)tez przyjemnosc:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Marta, a gdzie Pacek?! Zaspał na dzisiejszy post?:P
    Czekolade dziś też sobie zrobie ;p
    Nie będę gorsza :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, ha - Pacek oczywiście asystował, zjawia się zawsze jak zaczynam pstrykanie:)

      Usuń
  18. Co takiego? I pomyśleć że mogłabym przeoczyć takie Święto (okazję) do bezkarnego czekoladożarstwa? Mowy nie ma! Biegnę do sklepu...Pozdrawiam Cię słodko

    OdpowiedzUsuń
  19. Ojej! Nie wiedziałam o tak cudnym dniu! Jestem uzależniona od czekolady! Najbardziej lubię ciemną z malinami albo odrobiną chilli..., albo porzeczką... Dobrze że ktoś ją wymyślił!
    A film fantastyczny. Książkę też polecam - czyta się bardzo przyjemnie i prawie pachnie tym magicznym czekoladowym aromatem...:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękny ten serwis. Ciekawe czy mama mojego K. też ma takie skarby w zanadrzu? :-)
    A film "Czekolada" jest... mmm przepyszny. Nie powinno się go oglądać będąc na diecie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pyszne fotki :) Czekolade owszem lubie ale niekoniecznie, ale za to Moj K to czokoholik :) A dzis bylismy w fabryce Milka po zapasy :)
    Ale na taka tabliczke z chili lub listkiem miety to bym sie skusila :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Wow.... jaka ja zacofana jestem.... jak powiem mojemu mężowi to urośnie.

    Ale powiem Ci, czekolada jak czekolada.... ale te filiżanki....

    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Czekolada, pamiętam oglądając ten film byłam akurat na diecie, doznania jakby intensywniejsze, w nocy aż śniła mi się czekolada ;)
    Śliczny ten turkusowy komplecik i Twoje fotki.

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie wiedziałam o dniu czekolady, ale zjadłam taki zapas, że chyba się liczy ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie http://miabstraccion.blogspot.com/ (zapraszam też do udziału w candy)

    OdpowiedzUsuń
  25. Smakowicie uczczony dzień! bardzo zachęcająco wygląda :-)) pozdrawiam serdecznie Magda

    OdpowiedzUsuń
  26. Czekolada wygląda fantastycznie...i pewnie jeszcze lepiej smakuje...mmm, dziś już jest późno, ale jutro się na taką skuszę...no i przegapiłam ten dzień, to ci pech :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...