czwartek, 10 maja 2012

Majówka historyczna

Popołudnie ostatniej niedzieli spędziliśmy na majówce historycznej w Zawieprzycach. To już piąty piknik organizowany w tej malowniczej miejscowości nieopodal Lublina ale nasz pierwszy. Tegoroczny łączył średniowiecze z barokiem. Pogoda dopisała, organizatorzy również stanęli na wysokości zadania. Mimo, że nie jestem miłośniczką tłumnych imprez, ale tu było gdzie się rozpierzchnąć i dzięki temu nie było tak tłoczno. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie: były potyczki rycerskie, warsztaty rzemieślinicze, strzelanie z łuku, pokazy sokolnictwa i wiele innych atrakcji na koniec koncerty (do tego nie dotrwaliśmy). Drapieżne ptaki można było zobaczyć naprawdę z bliska a nawet wziąć czynny udział w pokazie (siadały na rękach ochotników).











poniżej: strzelanie z łuku, pisanie piórem ptasim (gęsie to chyba nie było:)), działko armatnie (a jakże strzelali z niego, a przynajmniej robili dużo huku) i kto zgadnie co to za narzędzie na ostatnim zdjęciu z poniższego zestawienia?


konie zapierające dech w piersiach:





*

*                               *


Jak pewnie zauważyłyście powstały podstronki jedna pod tytułem  pracownia lnu, gdzie można obierzeć więcej zdjęć moimi z wyrobami lnianymi.
Zajrzyjcie również na stronę mother & daughter shop - na zamówienie tegorocznej maturzystki powstała torba z odpinaną kieszonką/portfelikiem z motywem flagi brytyjskiej - wciąż bardzo na topie wśród nastolatek i nie tylko.




Od jakiegoś czasu z górnego paska blogera zniknęła opcja obserwowania, czy może orientujecie się co się dzieje - wiem, że można inaczej dołączać do obesrwatorów, ale ten sposób był mniej czasochłonny?

Dziękuję bardzo za odwiedziny ja staram się regularnie bywać u Was ale nie zawsze zdążę zostawić ślad, przybywa mi nowych obserwatorów z czego ogromnie się cieszę - zostawiajcie proszę również komentarze, bo nie zawsze można trafić do Was z ikonek osób obserwujących jeśli nie udostępniliście tam linków do swoich blogów.

pozdrawiam gorąco,
Marta

31 komentarzy:

  1. Ja bym stawiała na wiertarkę a koń ma świetną fryzurę, muszę też dodać, że podziwiam jakość i sposób wykończenia toreb, ja z szyciem nie radzę sobie tak dobrze. Pozdrawiam :)

    P.S. Jeszcze raz dziękuję za porady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się to wiertarka, a koniki były ślicznie wyczesane

      Usuń
  2. Fajna majówka. Konik taki kochany...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. konie były niesamowite, potężne zimnej krwi

      Usuń
  3. albo przyrząd do rozniecania ognia, jak nie to już nie wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Marteczko, jak zwykle piękne zdjęcia poczyniłaś.
    Pasek bloggera zniknął i to chyba trwale zmiany...
    Pozdrawiam ciepło! - Dominika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję,
      szkoda z tym paskiem wygodnie było:(

      Usuń
  5. piękny weekend, nie wiem czy nie widziałam relacji w tv. Ja się tak kontaktuję ze światem haha
    Gratuluję "shopu" z córką, bardzo pomysłowe, zajrzę później,

    Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze się kontaktujesz:) jak widać można też nie wychodząc z domu - co za czasy...

      Usuń
  6. torba już mnie serce ukradła!!! już skrobałam w tej sprawie :))

    A jak tylko będziemy w okolicach Lublina będziemy szukać takich atrakcji!

    OdpowiedzUsuń
  7. A dlaczego ja nigdy nie byłam na tej imprezie??? Muszę to nadrobić następnym razem - wydaje się świetna! DZięki za relację :)

    Brytyjska torba rewelacyjna! widać precyzję wykonania, no i ten styl! świetnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie zalicz następną:) ja co roku sobie obiecywałam, ale dopier w tym się udało pojechać
      pozdrawiam

      Usuń
  8. O rany - pierwsza i trzecia fotka boska:) pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna impreza :-) Klimatyczna. U Nas też odbywa się jarmark świętojański z pokazami walk rycerskich :-)
    A zdjęcie sokołów (?) przecudne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wreszcie zaczęło się coś dziać po wielu latach posuchy, w Lublinie cały czas coś się dzieje, najbardziej widowiskowy jest chyba festiwal kuglarzy i jarmark jagielloński
      uściski

      Usuń
  10. Uwielbuam tego typu imprezki, nawet czynnie w nich uczestniczymy :) w zeszlym tygodniu bylam na podobnej , bylo cudownie.
    Piekne zdjecia :) pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najfajniejsze są takie gdzie nie tylko można się pogapić ale właśnie wziąć czynny udział a przy okazji czegoś się nauczyć:)

      Usuń
  11. my na pikniki średniowieczne wpadamy do Uniejowa :) przy okazji można zaliczyć termy ;)
    na pokazie sokolniczym sokolnik (Czech) posadził mi kondora (miała na imię Sara) na głowie! :D zdjęcie mam tylko biegnącej Sary w moją stronę, z kondorem na głowie robili mi już inni ;D

    w UK w związku z rocznicami itp. wszędzie dosłownie na każdym kroku widać flagi brytyjskie na wszystkim, wyobraźnia ludzka nie zna granic - Wasza torba jest rewelacyjna!
    dobra robota :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uch... ten kondor to dopiero musiało być przeżycie...
      właśnie przyjechał mój brat z UK i torba bardzo mu się podobała też potwierdza, że tam wszędzie i na wszystkim te flagi:)

      Usuń
  12. Piekne zdjecia! Musialo byc bardzo ciekawie. Ten kon jest niesamowity! Slicznie odszyty portfelik.

    Pozdrawiam serdecznie i mielego weekendu! U nas ma byc zimniej.

    Dagi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no chyba ta zimnica przyszła od Was, muszę chyba schować pomidorki koktajlowe, które sobie posadziłam na tarasie, bo mi zmarzną
      miłej niedzieli

      Usuń
  13. Konik uroczy ale me serce skradł bielik...jest przepiękny! Jednak zdecydowanie bardziej wolę oglądać go wolnego. Torba ciekawa bardzo, teraz ten motyw jest szalenie modny. Pozdrawiam i życze Ci udanego i ciepłego weekendu!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wolę ptaki na wolności, ten sokolnik to na szczęście nie dla swojego widzi mi się hoduje te ptaki, ale one są na etacie na lotnisku i ratują niejednokrotnie ludzkie życie:)
      uściski

      Usuń
  14. Piękne zdjęcia, uwielbiam takie klimaty, świetny pomysł na majówkę. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne okolice, klimaty niepowtarzalne ......... zdjęcia cudne.
    Torebki perfekcyjne i super trendy ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miło słyszeć :))
      pozdrawiam gorąco

      Usuń
  16. Zdjęcia jak zwykle super, konik boski, ale ptaszek też niesamowity!. Ja byłam kiedyś na turnieju rycerskim w Ogrodzieńcu. Było super. Ja też jestem delikatnie zjeżona tymi blogerowymi zmianami:(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niesamowici są ci ludzie od rekonstrukcji histrorycznych, to bandy zapaleńców, z historyczną dokładnością odtwarzają stroje, wszystkie szczegóły, poświęcają temu kupę czasu i pieniędzy - wariaci po prostu, ale takich lubię:)
      miłej niedzieli

      Usuń
  17. Uwielbiam takie imprezy, cudne zdjęcia.
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie na Candy http://domowezaciszepetronelki.blogspot.com/2012/05/pierwsze-candy.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...