sobota, 2 czerwca 2012

Po drugiej stronie lustra...

lubię sobotnie poranki, kiedy wstanę pierwsza, jest jeszcze cicho, nie słychać dziennej krzątaniny, ani sąsiadów, nigdzie się nie spieszę, zwłaszcza w taki dzień jak dzisiaj - zimny ranek, za oknem wieje silny wiatr, światło raz piękne słoneczne, za chwilę ciemne chmury i tak przez cały dzień.
Wypita kawa, jej zapach przeplata się z odurzającą wonią piwonii, dzieci jeszcze śpią - a ja chwytam to przeplatane światło.
Od dawna polowałam na stare lustro, takie z jakimś szlifem i złuszczeniami powłoki lustrzanej, zmatowiałe. Jak je zobaczyłam na ostatnich targach staroci aż podskoczyłam. Rama jest do wymiany, a może zostawię je bez ramy, bo samo lustro może doskonale służyć jako tło - pięknie będzie się na nim prezentować jakaś mniejsza ramka ze zdjęciem w stylu retro... Chciałabym zebrać sobie małą kolekcję takich zwierciadeł.
Na razie stoi sobie raz tu, raz tam co rusz sobie na nie zerkam. Pacek też z ciekawością zagląda i nadziwić się nie może, ciekawe co tam widzi, bo na nowe lustro nawet nie spojrzy, a w tym tyle dziwnych rzeczy...
Dzisiaj obiektyw wszystko widział jak z za tego lustra











Czy syropy z kwiatów czarnego bzu zrobione, bo to już ostatni dzwonek?












Planowane tydzień temu bielenie lnu niestety nie powiodło się, silny wiatr skutecznie zrywał tkaninę z trawy, więc tym razem dałam za wygraną. Ale nie poddam się poczekam na prawdziwe letnie upały bez wiatru.

Dziękuję za odwiedziny i witam ciepło nowych obserwatorów.
Życzę miłej i ciepłej niedzieli




46 komentarzy:

  1. Pacek piękny :) Uwielbiam kociaki :)
    Ja zainspirowana Twoimi lnianymi dziełami dziś postanowiłam sama stworzyć lniane poszewki na podusie. Nie wszystko wyszło tak, jak tego oczekiwałam, ale będę próbować dalej :)
    Dziękuję za możliwość podglądania twórczości krawieckiej :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,
      oglądałam Twoje podusie, bardzo ładne - trening czyni mistrza, tak trzymaj
      pozdrawiam

      Usuń
  2. takie lustro to jest coś! ile ono musiało widzieć!! szkoda, że nie umie mówić, a może Ty potrafisz w nim to wyczytać? ;)
    pamiętam, że takie pomarszczone i zmatowiałe lustro wisiało w sionce u babci na wsi, pobudziłaś wspomnienia :)
    miłej niedzieli, także takiej niespiesznej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mojej babci też takie było i wisiało tak pod kątem w dół, święte obrazy też - taka była moda:))
      uściski

      Usuń
  3. O takich cichych porankach tylko dla siebie przy kawie pisałam u siebie jakiś czas temu - UWIELBIAM!!!
    Lustro bardzo klimatyczne, a Pacek ... Cudo!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. I ja uwielbiam takie poranki (właśnie teraz tak mam, cisza, kawa i buszowanie w necie).
    Lustro cudne. Lubię odbicia w starych lustrach, mają tyle magii.
    Niestety syropu z czarnego bzu nie zrobiłam.... za mało czasu na takie dobra!!!!

    Ściskam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takich luster będę jeszcze szukać, chcę zebrać małą kolekcję - mam taką ścianę w sypialni, bardzo by mi tam pasowała
      uściski

      Usuń
  5. Wszyscy kochają takie poranki:)Piękna zdjęcia, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne fotografie. Oglądając chciałoby się zatrzymać czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj czasem przydałoby się zwolnić trochę, ech...

      Usuń
  7. Ja żałuję, że weekendowe dni tak szybko mijają, chciałoby się więcej takich poranków, z zapachem kawy, z krzątaniną po mieszkanku. Lustro zapiera dech w piersiach i jak przeczytałam komentarze powyżej, ile ono musiało widzieć!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. weekendowe lecą szybko, ale tygodnie też mijają jeden za drugim, przed chwilą był początek roku a to już przydałoby się pomyśleć o prezentach na X-mas:))

      Usuń
  8. Ja też uwielbiam takie poranki :)
    Ostatnio jednak dni są tak intensywne, że ciężko obudzić mi się w sobotę przed 9:00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja to też nie jestem taka chętna do wczesnego wstawania w wolne dni, ale Pacek upomina się o swoją ranną porcyjkę, więc skoro już podniosę moje zewłoki, to korzystam z tej błogiej ciszy...

      Usuń
  9. Urocze zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie.
    K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję pięknie,
      duuużo słonka na nowy tydzień:)

      Usuń
  10. aż mi wstyd tego spania do południa przy Twoich zrobionych po ciuchu ujęciach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak bym mogła też bym spała, ale mam Packa i on upomina się o swoje..., na szczęście dzieci już dadzą pospać, same w weekendy przed 10-11 nie wstają:))
      uściski

      Usuń
  11. Pięknie, delikatnie, te przydymione kolory ......... nostalgicznie.
    Miłej niedzieli ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajnie, że udało się oddać obrazy w ten sposób
      udanego tygodnia

      Usuń
  12. piękne zdjęcia i kot! to jego spojrzenie - urzekające ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pacek to specjalista od takich spojrzeń - nie sposób mu się oprzeć...

      Usuń
  13. piwonie i krzesło, super!!

    Co do bzu to nie mam pojęcia, nie jestem najlepsza w te klocki.

    Udanej niedzieli!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z bzem jeszcze się nauczysz, bo taki syropek to dobra alternatywa dla chemii z apteki - tej zimy dobrze chronił moje dzieci przed przeziębieniami, wszystko przed tobą
      do miłego

      Usuń
  14. Pieknie po tej drugiej stronie lustra:)) A Pacek jest niesamowity:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha, ha - Pacek bardzo lubi zaglądać do tego lustra, ale nie udało mi się tego uchwycić:)

      Usuń
  15. AMAZING POST:)the cat is soo cute.
    Your blog is so wonderful..do you have twitter or fb to follow you with??

    If you want some décor inspiration from Sweden, check out my blog:)
    Have an awesome week.

    LOVE Maria at inredningsvis.se
    (Sweden)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maria,
      Thank you for your visit and leave a comment. I have no fb and twitter yet, unfortunately - no time, but maybe soon.
      Thank you for the invitation, I will follow your inspiring blog for sure.
      have a nice week
      Marta

      Usuń
  16. właśnie dlatego ludzie nie powinni wyrzucać starych rzeczy, ale je sprzedawać lub oddawać, bo ktoś może marzyć o którejś z nich :)
    dzięki temu, że ktoś nie zbił tego lustra i nie wyrzucił (bo tak kończy większość 'zniszczonych' ze starości) masz swoje wymarzone :)))
    pozdrawiam ciepło w ten i u nas pochmurny i mokry dzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, zawsze znajdzie się ktoś chętny. Szkoda, że u nas nie urządzają takich wyprzedaży garażowych - myślę, że wiele rzeczy znalazloby nowych właścicieli:)

      Usuń
  17. LUSTRO..CUDNE...ALE KOCIO...WIADOMO MNIE KOCIARĘ OCZAROWAŁ:)))

    OdpowiedzUsuń
  18. Pacek jak zwykle przebija wszystko :)))
    Boski! :)
    Buziak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no wiedziałam, że to on skupi na sobie uwagę:))

      Usuń
  19. Lustro jest piękne, nie pozbywaj się wnętrza! Ale proszę napisz skąd ten cudowny pled?! Kuleczki są urocze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wnętrza się nie pozbędę, jest piękne - ale rama cała zgryziona przez drewnojady. Pledy robię sama, robieniem kulek uprzyjemniam ;) sobie wieczory - na jeden potrzeba ok. 100 - palce mam takie jak od grania na gitarze:))
      pozdrawiam

      Usuń
  20. Ach, zapomniałam dodać, że ostatnie zdjęcie Packa a-r-t-y-s-t-y-c-z-n-e!

    OdpowiedzUsuń
  21. Te kuleczki sama robiłaś? Aż tyle? Nie wierzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne zdjęcia, nastrojowe z klimatem... Nic tylko się w nie zapatrzeć...

    OdpowiedzUsuń
  23. Pacek jest bardzo fotogeniczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj bardzo, obiektyw sam za nim wędruje - bardzo absorbuje:))

      Usuń
  24. Wunderschöne Bilder! Habe dich gerade bei Dagi gefunden! Liebe Grüße, Carmen

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you for your visit and comment, I'm glad you found me - nice to surf the web, you can make new friends. Please make yourself comfortable
      hugs
      Marta

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...