niedziela, 11 listopada 2012

coraz bliżej...

Małymi krokami zbliżamy się do ulubionego chyba przez wszystkich okresu świąt. To już ostatni dzwonek żeby myśleć o prezentach, czas nastawiać ciasto na świąteczny piernik, myśleć o ozdobach. Lubię te manewry pod warunkiem, że nie zostawiam wszystkiego na ostatnią chwilę. Mamy już prawie połowę listopada, z myślą o najmłodszych przygotowałam pierwszy kalendarz adwentowy. Lniane woreczki ozdobiłam dwukolorowym sznurkiem i drewnianymi numerami. Całość zawisła na brzozowych gałązkach - to dobre i ekologiczne rozwiązanie do robienia różnych ozdób świątecznych.









Z myślą o świątecznym stole proponuję lniane serwetki z obrączkami. 
Brzozowe pieńki przycięte do odpowiedniej wysokości służą jako świeczniki, wystarczy wywiercić otwory i gotowa, naturalna ozdoba.

Zdjęcie mojej aranżacji stołu bierze udział w konkursie organizowanym przez Werandę - jeśli moja propozycja przypadła Wam do gustu, głos można oddać - TUTAJ











Jeśli ktoś miałby na nie ochotę zapraszam do Galerii Meis Ideis

***

Dziękuję za wszystkie komentarze pod ostatnim wpisem, za Wasze wspomnienia krężałkowe - cieszę się, że zdarzają się domy gdzie ta potrawa jest jeszcze robiona. Ciekawa jestem bardzo tradycji kulinarnych, obrzędowych i nie tylko w Waszych domach związanych ze zbliżającymi się świętami - chętnie przeczytam o nich na Waszych blogach albo w komentarzach u mnie.

Pozdrawiam gorąco,
Marta


71 komentarzy:

  1. ale świetne naturalne ozdoby!!
    podobają mi się zwłaszcza te maleńkie pieńki jako świeczniki :) cudniaste!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takie pieńki to fajna sprawa, jak ktoś nie ma w swoim obejściu to można kupić w marketach budowlanych i poprzerabiać:)

      Usuń
  2. świetny pomysł na kalendarz, ja wykorzystam pewnie ubiegłoroczny, bo zostawiłam go w szufladzie, myślę już o zadaniach które do niego włożę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja moim łakomczuchom to chyba zamykane na kłódki powinnam zrobić:))

      Usuń
  3. Rewelacja:) Muszę i ja pomyśleć nad kalendarzem adwentowym:) Naprawdę bardzo bardzo ciekawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny kalendarz adwentowy :) Uwielbiam oglądać Twoje lniane prace !

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialny pomysł na kalendarz adwentowy!!! jest fantastyczny, len, białe drewno...wszystko wspaniałe;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. Kapitalne obrączki do serwetek!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kalendarz jest boski, miłego wieczoru Marto :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. jak zwykle fantastyczne , proste i gustowne pomysły u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń

  9. adwentowy kalendarz, jak i serwetki są PRZEPIĘKNE!!!

    pozdrawiam



    p.s. nie było mnie na ostatnim pchlim targu:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie też nie było, ale pewnie nie było nic ciekawego przy tej pogodzie

      Usuń
  10. Ostatniiiiii dzwonek? No co Ty! Alez mi strachu narobilas! :))
    Sliczny kalendarz!

    Pozdrawiam serdecznie

    Dagi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj Dagi, wiesz ostatni żeby nie ganiać z językiem na brodzie:))

      Usuń
  11. Pomysł na kalendarz - SUPER !!
    Wszystko u Ciebie piękne ... a ja jak zwykle wszystko na ostatnią chwilę niestety ...
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olga, mnie też przeważnie wychodzi na ostatnią chwilę ale bardzo tego nie lubię, bo podczas świąt siedzę i myślę co zrobiłam nie tak zamiast wypoczywać:))

      Usuń
  12. Marteczko, to naprawdę tak blisko, że już stół nakrywasz? ;)))
    Przecudne brzozowe świeczniki zrobiłaś - jutro polecę jakiś brzózek połamanych szukać za domem, bo pozazdrościłam! A wiesz, wczoraj u Mamy gałęzie podcinaliśmy i już sobie przygotowałam takie fajne pieńki na choinkę właśnie, tylko zabrać nie mogłam, bo pieszo do Mamy poszłam. Kalendarz adwentowy bardzo fajny, aż mi się zamarzyło małą dziewczynką być...
    Prosto i naturalnie! Uwielbiam tak!
    pozdrawiam
    dominika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dominiś, koniecznie wykorzystaj jak się znudzą zawsze można do kominka podrzucić:)

      Usuń
  13. Śliczny kalendarz adwentowy - super pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Liebe Marta,
    Dein Adventskalender ist richtig toll geworden!!! Die Idee gefällt mir sehr gut!!! Auch die Serviettenringe sind wunderschön geworden!!!

    Ganz liebe Grüße, Birgit

    OdpowiedzUsuń
  15. Och jaki swietny ten woreczkowy kalendarz...cudny!

    OdpowiedzUsuń
  16. cudowne dekoracje! kalendarz mnie zachwycił!

    OdpowiedzUsuń
  17. piekne swieczniki, cudowne numerki
    a w tej zastawie sie zakochalam, mam w podobnym tonie kubek i jest to moj ulubiony, tylko ja z niego pijam
    usciski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam do tej zastawy filiżanki, które uwielbiam a mój mąż wielki kubas - taki tylko jego:)

      Usuń
  18. Woreczkowa choinka ??
    Świetny pomysł :-)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękne obrączki do serwetek :-) !!! Sama muszę spróbować uszyć takie, tylko ja dopiero pierwsze kroczki stawiam jeśli chodzi o maszynę :-/
    Kalendarz adwentowy zachwyca :-) !!! Śliczny jest. Bardzo gryginalny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trening czyni mistrza, próbuj koniecznie:) miłego działania:)

      Usuń
  20. A JA W LESIE:)Takie piękne rzeczy znowu uszyłaś!!! Kalendarz śliczny! Pozdrawiam e

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, Kochana nie mów, że w lesie - tyle pięknych rzeczy ostatnio zdziałałaś:)

      Usuń
  21. hej Martuś!:) jejku te lniane woreczki z numerkami - marzenie! chciałabym mieć taki adwentowy kalendarz:) wygląda fantastycznie i tak naturalnie, bez zbędnych dodatków... czysto i pięknie:)
    czyli to co w tym roku lubię najbardziej:)
    uściski dla Ciebie i dobrego tygodnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko au naturel - tak lubię:)
      miłego

      Usuń
  22. Fantastyczny pomysł z tymi świecznikami z brzozowych pieńków! Chyba go skopiuję ;)

    Pozdrawiam! Ola

    OdpowiedzUsuń
  23. Kalendarz jest cudy w swojej prostocie. Lecę do shopu zobaczyć co tam nowego u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Same święta lubie, ale ta bieganina powoduje, ze za mało myslę o tym co najważniejsze w Świętach, tylko prezenty, dekoracje, jedzenie, sprzątanie.., choc to ważne, trzeba uważać żeby nie było najważniejsze. ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słusznie to ujęłaś, dlatego nie zostawiajmy wszystkiego na ostatnią chwilę:)

      Usuń
  25. świetna propozycja
    pozdrawiam
    AG

    OdpowiedzUsuń
  26. U mnie w wigilię podawana jest - jako jedna z potraw kasza manna na gęsto. Wszyscy zawsze się dziwią tej tradycji i mówią, że pierwsze słyszą. Tymczasem u mnie gościła ta "potrwa" na stole :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to mnie zaskoczyłaś tą kaszą, też pierwszy raz słyszę o takim zwyczaju - coś nowego:)
      pozdrawiam

      Usuń
  27. Te pieńkowe świeczniki mnie zauroczyły:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Super kalendarz przygotowałaś, taki prosty w formie, a bardzo efektowny. No i dekoracja stołu, bardzo eko, też przypadła mi do gustu. Widze, że len i brzoza w Twoich pracach królują :)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Len u mnie zawsze na pierwszym miejscu, a eko dodatki mile widziane:)

      Usuń
  29. Ha, ja też właśnie szyję woreczki adwentowe! :) Ale Twoje są wyjątkowe przez te kółeczka z cyferkami - piękne! I ten eko-pomysł z gałązkami!
    Ach, jak ja lubię u Ciebie bywać. ;)
    Pa, Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z kołeczkami było trochę zabawy, ale się uparłam i mam:))
      buziaki

      Usuń
  30. Kalendarz jest cudny:) i ta dekoracja - piekna, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Adwentowy kalendarz bardzo przypadl mi do gustu, te drewniane koleczki sa bajeczne, bedziecie mieli cudowny czas oczekiwania.
    usciski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zwłaszcza dzieci, coś czuję, że woreczki szybko opustoszeją:))

      Usuń
  32. Już nie wiem co piękniejsze i bardziej pomysłowe ten kalendarz adwentowy wraz z choinką czy może serwetki z obrączkami, wszystko jest cudne, pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  33. Kalendarz zrobiłaś świetny! Sama również chcę taki naturalny zrobić :) A te numerki mnie zauroczyły :)

    Aranżacja stołu mnie zachwyciła. Zestaw serwetek z lnianymi obrączkami jest cudny.

    OdpowiedzUsuń
  34. jestem pod wrażeniem Twego adwentowego kalendarza, u mnie brak czasu na własne robótki, ale kalendarz adwentowy musi być, zostało mi tak z dzieciństwa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieciaki nie odpuściłyby mi kalendarza - bez niego święta nieważne;)

      Usuń
  35. Pomysł z kalendarzem świetny. Ja w tym roku jeszcze nie potrzebuję ale w przyszłym może się oprę na twoim pomyśle.

    OdpowiedzUsuń
  36. Podziwiam was dziewczyny jak potraficie wymyslec tak fajne i pomyslowe rzeczy...to nazywa sie TALENT..
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, dzięki Aniu - miło słyszeć zwłaszcza od kogoś tak utalentowanego:)
      uściski

      Usuń
  37. Ojej, jak tu pięknie. Podoba mi się pomysł na kalendarz adwentowy. Życzę powodzenia w konkursie.

    OdpowiedzUsuń
  38. Popieram naturalne ozdoby :)
    Fajny pomysł z kalendarzem :) Sama wykorzystuje brzozowe gałązki do wieszania różnych ozdób u chłopców.
    W październiku przytachaliśmy sporą gałąź, która aktualnie robi za karnisz w pokoju najstarszego - brak jeszcze zasłonek ;)
    Woreczki śliczne - z tymi numerkami - super :)
    A i aranżacja też mi się bardzo podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. okazuje się, że takie proste rozwiązania sa genialne, niby zwykła gałąź...
      pozdrawiam

      Usuń
    2. Ja uważam, że przyroda najlepiej wie co z czym i jak - wystarczy ją obserwować i żyć z nią w zgodzie :)

      Usuń
  39. Same cudownosci!Aranzacja przepiekna,kalendarz tez bardzo mi sie podoba!
    Len,drzewo-idealne polaczenie!!

    Serdecznie Cie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. natura górą:), same zalety i jest eko i pięknie wyglada
      pozdrawiam

      Usuń
  40. Wspaniały blog przeplatany lnem...nie ma chyba nic bardziej naturalnego dla mnie od lnu:) Z przyjemnością bedę sobie wpadać:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w moim lnianym świecie, zapraszam do rozgoszczenia się:)
      pozdrawiam

      Usuń
  41. Jak dla mnie Twoja propozycja aranżacji stołu jest na 6+ !
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, ciesze się, że tak wysoko ją oceniasz, a już się bałam, że tak z nią wypaliłam jak z procy:)
      pozdrawiam

      Usuń
  42. Kalendarz przepiękny. Cała aranżacja jest cudna.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  43. Kalendarz rewelacyjny a nakrycie stołu w jednej chwili bym do siebie przeniosła :) ewa

    OdpowiedzUsuń
  44. witaj ;) będzie mi bardzo miło jeśli dołączysz do mnie i innych blogerek diy na link party - imprezę z linkami. Dzielimy się swoimi pomysłami, jest wesoło :D zapraszam!
    www.speckled-fawn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...