piątek, 12 kwietnia 2013

Dzisiaj żadnych diet...

... hulaj dusza, piekła nie ma :)






Jeśli ktoś zapomniał o dzisiejszym Dniu Czekolady, może szybko to nadrobić. Ten deser czekoladowy zrobiłam w pół godziny podjadając obiad.  Czekoladowe babeczki są bardzo proste, pysznie czekoladowe i efektowne.
Znalazłam je na blogu Delimamma, swoje zrobiłam z kremem czekoladowym:

na wykonanie 8 babeczek potrzebujemy:
2 tabliczki gorzkiej czekolady
300 ml śmietany 36%
3 łyżki cukru pudru
kilka malin albo innych owoców
silikonowe foremki do mufinek, pędzelek

Jedną tabliczkę czekolady rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Rozpuszczoną czekoladą smarujemy przy użyciu pędzelka wewnętrzną stronę foremek, wystawiłam je na 10 min. na balkon, po tym czasie posmarowałam drugą warstwę i znów na balkon. 

Krem: zagotować śmietanę, zdjąć z ognia, dodać drugą, rozdrobnioną czekoladę i cukier. Mieszać od czasu do czasu do rozpuszczenia czekolady, wystudzić (ja przyspieszyłam to wkładając garnek do zlewu z zimną wodą) a później na chwilę do zamrażalnika - krem musi osiągnąć temperaturę lodówkową. Następnie ubić na sztywno - uwaga aby nie przebić, bo może się zważyć  - co prawie mi się przytrafiło, bo używałam nowego miksera i zupełnie nie miałam do niego wyczucia.

Gdy nasze foremki dobrze zastygły, ostrożnie wyciągamy je z silikonowych form - można pomóc sobie wykałaczką. Nam udało się zrobić to bez strat. Napełniamy je kremem i dekorujemy owocami.
Są w sam raz na dzisiejszy wieczór. Latem zrobię je z kremem jogurtowym i owocami

***

Przypominam o trwającej zabawie w LEPIEJE, uwaga uzależniają :))- my cały tydzień komunikowaliśmy się przy ich pomocy. A przy Waszych propozycji boki zrywamy - oj będzie trudny wybór...


Udanego wieczoru

Marta



50 komentarzy:

  1. Yummi!!
    Have a nice weekend!
    Carmen

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Carmen, have a nice weekend too
      xoxo

      Usuń
  2. My nawet w pracy nie zapomnieliśmy o kawałeczku do kawy :)
    Slodkiego wieczoru !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale mieliście rozpustę, u mnie nikt nie pomyślał, w drodze do domu kupiłam czekoladę i zaszaleliśmy :)
      uściski

      Usuń
  3. Какая вкусняшка*0
    Очень красивый десерт)
    Браво!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Спасибо, еще раз привет, хороший уик-энд
      xoxo

      Usuń
  4. Fajny pomysł na czekoladowe foremki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świetny, wypróbuj, można jeszcze spróbować z białą czekoladą - taką wersję na komunię :)

      Usuń
  5. O mały włos i przegapiłabym to ważne święto! :) Na zrobienie takich pyszności już nie mam czasu, ale przypomniałam sobie o małej bombonierce schowanej w spiżarni :)
    Miłego świętowania Marcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie no świętować trzeba, dietę na chwilę zawiesić i połechtać podniebienie :))
      buziaki

      Usuń
  6. mnie dziś też radiowa trójka zainspirowała do czekolady -:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a no właśnie, słuchałam w pracy i ślinka mi ciekła dopiero po południu zaczęłam świętować :)

      Usuń
  7. Pięknie wyglądają te czekoladowe babeczki!
    Ja natomiast czekoladowe święto uczciłam słodkim batonem i kawą :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O, nawet nie wiedziałam, że dziś Dzień Czekolady :) Ale i tak poświętowałam! Przy mnie czekolada nie poleży :)
    Pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a u mnie to jak mnie najdzie..., ale dzisiaj wiele dobrodziejstw na jej temat czytałam - same zalety :)

      Usuń
  9. wow, jakie cudowności :D w taki dzien to trzeba celebrować święto :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no koniecznie,
      udanego wieczorku a w zasadzie nocki:)

      Usuń
  10. smakowite i tym razem jem czekoladę i do Ciebie zaglądam:) więc nie jest mi aż tak żal tych słodkości które pokazujesz..chociaż..ostatnia kostka mi została a obraz Twojego przysmaku został mi w głowie, hehe powinnam pisać poematy:d miłego wieczoru i dziękuję za inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no i wcięło mi odpowiedź...
      czekolada to bardzo wdzięczny temat poetycki, dobrze Ci idzie ale muza zawsze musi być pod ręką :)
      buziaki

      Usuń
  11. Mmmm... Nice :-)

    Special greetings from the Netherlands,
    DzjieDzjee

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Gert, pleased to welcome you again :)
      greetings :)

      Usuń
  12. Marta jaki smakowity post, normalnie oczu oderwać nie mogę ... mniam :)
    Miłego wieczorku :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. post jak przystało na takie święto, poucztować troszkę trzeba a nawet wypada ;)

      Usuń
  13. wyglądają pysznie, też się dzisiaj objadałam czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń
  14. oj kurczaki zapomniałam zupełnie.. to chyba skuszę się choć na kosteczkę bo przy mojej diecie to wskazana nie jest :(( babeczki wyglądają obłędnie !! a Lepiejka muszę popełnić koniecznie , może jutro gdy znajdę 5 minutek dla siebie :))) Miłej nocki Martuś ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniś, dieta nie zając, a dobra czekolada ma same zalety,
      zapraszam, zapraszam na lepiejki :)
      buziaki

      Usuń
  15. A ja dzisiaj zapomniałam o tym dniu...

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam czekoladę, mleczną i gorzką!
    Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i ja również jestem mleczno-gorzka :))
      pozdrawiam

      Usuń
  17. ...żadniusieńkich, Marta....!
    Piękności u Ciebie, a Deli czaruje....:)
    U mnie musik też czekoladowy:)
    p.s. wielką zaletą tej zimowej wiosny jest możliwość wystawiania wypieków - wyrobów czekoladowych, na balkon:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nawet nie wiesz, jak mi latem brakuje tego zimnego balkonu - oby do zimy :)) nie no już wolę sobie radzić bez. Miałam rozmrozić lodówkę ratując się tym balkonem i jakoś tak wiosna się zrobiła :(
      uściski

      Usuń
  18. wygladają smacznie :) ja z okazji dnia czekolady pofarbowałam włosy na czekoladkę a co ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Też zapomniałam :) ale wczoraj były urodziny męża i podjadaliśmy czekoladowe praliny.

    Ściskam

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja pamiętałam, ale świętowałam tak że zjadłam tabliczkę czekolady:) Pozdrawiam cieplutko. Ania:)

    OdpowiedzUsuń
  21. OJ aż mi w brzuszku zaburczało;))) pięknie i pysznie wyglądaja;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  22. no masz,taka okazja a ja zapomniałam o czekoladzie:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja nawet nie wiedziałam, że takie święto jest. Ale przypadkowo zrobiłam wczoraj czekoladowy blok:)

    OdpowiedzUsuń
  24. już nie stosuję diet, a czekoladę uwielbiam - dojrzałam do tego, że diety osłabiają moją radość w codzienności i burzą harmonię moich potrzeb :))))))

    OdpowiedzUsuń
  25. Swietnie, dzieki za rewelacyjny przepis. Rzeczywiscie sa efektowne i na pewno rownie smakowite :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Marta,
    vypadá to nádherně ....hned bych si dala ....Marki

    OdpowiedzUsuń
  27. nie wiedziałam, że jest taki 'pyszny dzień' :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ale pyszności! Muszę się zaopatrzyć w silikonowe foremki do muffinek :)
    A lepieje... o tak! Uzależniają!

    OdpowiedzUsuń
  29. Mniam, mniam, ależ cudne słodkości, uwielbiam wszelkie mufinki.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  30. It's amazing in support of me to have a web page, which is helpful in support of my know-how. thanks admin

    Here is my webpage ... only the best review

    OdpowiedzUsuń
  31. Usually I don't learn article on blogs, however I would like to say that this write-up very compelled me to take a look at and do it! Your writing style has been surprised me. Thank you, very nice article.

    Feel free to surf to my web-site special compilation

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...