niedziela, 8 września 2013

wpadła... ulęgałka do fartuszka

Zapowiadają, że to ostatni taki ciepły weekend, ale ja im nie wierzę. Wszyscy korzystamy z ciepła i darów ziemi pełnymi garściami. W spiżarniach coraz mniej miejsca, półki uginają się pod ciężarem słoików pełnych słońca, gromadzimy, gromadzimy...
Na działkę zazwyczaj jeździmy aby popracować, ale dzisiaj nie, dzisiaj błogie, być może ostatnie  tego lata, lenistwo na trawie i pierwsze pieczenie ziemniaków w ognisku w tym roku. Nazbieraliśmy nieco ulęgałek, które zaczynają opadać (wtedy są najlepsze),  dzikich jabłuszek i owoców bzu. 
Przy okazji zrobiłam parę zdjęć lnianym fartuchom-krzyżakom.












 






Fartuchy do znalezienia w galerii MI

Modelka po sesji poszła na zasłużony odpoczynek...




***

Dziękuję za odwiedziny i życzę słonecznego tygodnia,


pozdrawiam,
Marta

50 komentarzy:

  1. Oby tych zapasów starczyło do kolejnego lata:)
    Fartuszki cudo zresztą tak jak torba która od paru dni już u mnie:)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aaa, na pewno nie wystarczy ;)
      cieszę się, że torba się sprawdza,
      buziaki

      Usuń
  2. Żal mi odchodzącego lata, jednak okres, który do nas się zbliża uwielbiam, za smaki, kolory i takie chwile jak te na Twoich zdjęciach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja co roku mam to samo wrażenie, że to najkrótsza pora roku, jeszcze jak jesień jest ciepła to w porządku, gorzej jak się ciągną takie zachlapane i długie dni, aż do wiosny...

      Usuń
  3. Twoje fartuchy są genialne. Love it!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wpadłam przypadkiem,podziwiam bardzo ładne zdjęcia,bardzo.Będę zaglądać,napewno.Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za wizytę i zapraszam do rozgoszczenia się :)
      pozdrawiam

      Usuń
  5. Wpadłam przypadkiem,podziwiam bardzo ładne zdjęcia,bardzo.Będę zaglądać,napewno.Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne są Twoje fartuchy! I ta sceneria wokół... Jesienią zapachniało, ale tą piękną, słoneczną i złotą...
    :)
    dominika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj jesiennie się zaczęło robić i to tak jakoś w szybkim tempie ;)
      uściski

      Usuń
  7. Jaki swojski ciepły nastrój zdjęć....

    OdpowiedzUsuń
  8. Martuś jak ja kocham Twoje zdjęcia i projekty! :) no cudo:)))))
    śliczny jest ten fartuszek i nabrałam ochoty na tartę z gruszkami
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a masz jakiś fajny przepis, chętnie skorzystam :)

      Usuń
  9. oj tak ,oj tak właśnie wróciłam do rzeczywistości : :))u mnie jeszcze zawalona zamrażarka do której spakować muszę swój warzywnik :))) pozdrawiam i miejmy nadzieję że będzie piękna słoneczna jesień

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też liczę na słoneczną jesień, oby tak do świąt.
      Pamiętam parę lat temu, jeszcze w grudniu zrywałam u mamy ostatnie róże z ogrodu...

      Usuń
  10. a fartuszki odjazdowe ...kiedyś zamówię !!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Martuś jak Ty potrafisz cudnie pokazać Swoje prace ... ten fartuszek w plenerze ... modelka piękna i zdjęcia natury w tym ciepłym świetle ... czarują :)
    Ale to pierwsze zdjęcie - MISTRZOSTWO ŚWIATA !!!
    Miłego tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. modelka... musiałam użyć podstępu żeby dała się sfotografować ;)
      szkoda, że zdjęcia nie oddają zapachu tych gruszek, obłędny...
      buziaki

      Usuń
  12. Piękne zdjęcia i super te fartuchy. Gdzie można kupić takie "stare" spinacze do bielizny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :)
      kiedyś kupiłam cały karton spinaczy, coś mi jeszcze zostało, trochę wybrakowane ale mogą być, napisz na maila to Ci wyślę
      pozdrawiam

      Usuń
  13. Przepiękne są !!!! A dziś było tak pięknie, słonecznie i przyjemnie :))) Chciałabym aby taka pogoda utrzymała się jeszcze przez miesiąc ... Pozdrowionka Martuś ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co tam miesiąc, do świąt :) lubię jesień, ale jak jest ciepła i słoneczna, oby taka była,
      uściski

      Usuń
  14. U mnie też produkcja trwa :-)
    Piękne zdjęcia ... ach, gdyby tak zatrzymać tą pogodę nie tylko na zdjęciu :-)
    Pozdrówka !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, będzie co wyjadać zimą :)
      Ja liczę na piękną jesień, bo przed nami jeszcze sadzenie drzewek,
      pozdrawiam

      Usuń
  15. fartuszek pierwsza klasa, taki prosty, surowy a zarazem piękny :)
    niczym jesienna aura :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) fartuszek, bardzo wygodny, latem robi za sukienkę idealną na upały,
      dużo słonka życzę

      Usuń
  16. Ale super mieliscie dzien Martunia !!!JA nie mam dziełki ,tylko ogród wokól domu ,ale tak uciec tam i zaszyc sie ...z gruchami ,lnami i spokojem ....oj czad!!!

    Sciskam Cie kochana lniana czarodziejko!!
    Moja narzuta cudo!!!!!!
    Wyleguje sie na niej !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień był piękny, szkoda było w domu siedzieć, tym bardziej, że to już ostatnie podrygi lata.
      Kaja, super, że narzuta sprawdza się w swojej roli i że jesteś z niej zadowolona
      buziaki

      Usuń
  17. fartuchom! Toż to piękne sukienki są! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tej roli też się sprawdzają ;)
      uściski

      Usuń
  18. Martuś, obyś miała rację, bo ja ciągle się jeszcze latem nie nacieszyłam. Słońca i ciepła chcę! teraz mam wreszcie czas, żeby się nimi nacieszyć.
    Przepiękne zdjęcia. Ta gruszeczka wygląda na pyszną i słodziutką :) szkoda, że w mojej okolicy takie nie rosną. To chyba oznacza, że muszę się na bazarek wybrać.
    pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulęgałkę na działce odkryłam całkiem niedawno, rośnie w takim zarośniętym zakątku, do którego prawie nie zaglądam, najbardziej ucieszyła się moja mama, bo taka rosła przed domem dziadków i nierozerwalnie kojarzy się z dzieciństwem, jeszcze ja ją pamiętam, smaczne, soczyste, pachnące...
      słonecznego tygodnia, pozdrawiam

      Usuń
  19. sliczy fartuszek , przypomniał mi się Domek na prerii ;)
    korzystajcie ile się da !
    pozdarwiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oby nam wszystkim słońce dopisywało jesienią, i by deprecha nie dopadła ;)
      uściski

      Usuń
  20. Pracowite z Was pszczółki :) Dobrze, że chociaż w ten weekend sobie odpoczęliście! Fartuszki jak z bajki, przepraszam.. z wiersza :)
    pozdrawiam i wspaniałego tygodnia życzę...
    marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lato tak mi szybko zleciało, że nie zdążyłam się nacieszyć do syta :), dlatego korzystam teraz jak się da,
      Tobie również dużo słońca na cały tydzień
      buziaki

      Usuń
  21. Uroczy fartuszek! A u mnie z zapasami na zimę kiepsko niestety:(
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście, teraz wszystko można dostać i nie ma takiej konieczności gromadzenia zapasów, ale jak się samemu wyhoduje i zrobi to wiadomo co się je i poza tym jak smakuje... zwłaszcza ze spiżarni mamy ;)

      Usuń
  22. Marta, nádherná zástěra .... krásná barvička i provedení .... Marki

    OdpowiedzUsuń
  23. Piekny ten lniany fartuszek! I modelka bardzo profesjonalna i cierpliwa:) Taki weekend nicnierobienia każdemu robi dobrze:P
    Buziaki!
    Viola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No z tą cierpliwością to było różnie... ale obietnica nauki jazdy samochodem zrobiła swoje ;)
      uściski

      Usuń
  24. Fartuchy rewelacyjne, mogłabym nosić taki jako sukienkę :D
    Zazdroszczę Wam troszkę tych darów natury i robienia przetworów, niestety tutaj nie możemy sobie takich gromadzić, a szkoda...
    Słonecznego tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne są Twoje prace i zdjęcia w takim cudnym plenerze!
    Pozdrawiam ciepło i jeszcze letnio :))
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  26. Tienes un bello blog con lindas fotografias, me gusta, un cordial saludo, Rodisi

    OdpowiedzUsuń
  27. W końcu mam internet, własny w domku, takie okno na świat...huuuuuuuuuuura.
    Zdjęcia jak zawsze na najwyższym poziomie, mnie zauroczyły - wszystkie.
    Buziole. Aga

    OdpowiedzUsuń
  28. A ja wróciłam, żeby raz jeszcze popatrzyć na genialne zdjęcie gruszki. Zachwyt nie do wyrażenia w żadnym języku umianym i zasłyszanym!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...