niedziela, 3 listopada 2013

Okna pomyte

Wieszczą rychłe przyjście zimy w tym roku (to opcja rosyjska, bo amerykańska mówi wręcz odwrotnie), więc korzystając z cieplutkiej u nas soboty umyłam chociaż część okien. Wątpię, że do świąt wytrwają w tej czystości ale... Wolałabym w oknach nie wieszać nic, ale mieszkam tak a nie inaczej i muszę czymś chociaż troszkę przed ludziskami zasłaniać. Korzystając z okazji, że Pacek ostatnie zasłonki potargał i porobił dziur, uszyłam nowe lniane rolety - cieniutki jak gaza len, może tym nie da rady :/






 
 








Swego czasu kupiłam kuchenną starą półeczkę, szkoda mi było jej nie wziąć :) - może niektórzy pamiętają. Aby choć trochę wpasowała się do naszej kuchni musiała być oczyszczona i pomalowana, w łuszczącej się farbie też było jej do twarzy. Dostała nowe ślimakowe wieszaczki i póki nie znajdzie lepszego dla siebie miejsca jest i służy raczej jako zbieracz kurzu albo eksponat do zdjęć. Poniżej w już lekko świątecznych klimatach z nowymi lnianymi ściereczkami.











***

Dziękujemy za tak serdeczne komentarze pod ostatnim postem.

pozdrawiam gorąco,

Marta

74 komentarze:

  1. uroczy wieszak a te zasłonki to powinnaś napisać o nich mały tutorial :) bo są świetne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może kiedyś jak znajdę czas, bo z tym u mnie krucho :))

      Usuń
  2. Milá Marto, nádherné fotografie i polička .... přeji ti krásnou a pohodovou neděli .... marki

    OdpowiedzUsuń
  3. Marto, piękne rolety i te kokardki... - jesteś Mistrzynią szczegółu. Nawet ściereczki w Twoim wydaniu są wyjątkowe! Zawsze wyglądam Twoich nowych zdjęć. Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  4. te roletki są przepiekne :) chciałabym takie w mojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w kuchni też mogłyby takie wisieć, ale u siebie planuję zrobić coś innego, tylko czasu mi brakuje :)

      Usuń
  5. Jestem zachwycona tymi roletami. Są przepiękne. A te wstążeczki do nich - cudo. Jesteś niesamowicie zdolna. Podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wstążeczki również są lniane, wypatrzyłam je ostatnio i wykorzystuję do czego się da :)

      Usuń
  6. Len dobry na wszystko. I zawsze wygląda pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Marta kochana roleta piękna takie cudo to z chęcią bym powiesiła w okno. Zdjęcia cudne klimatyczne, uwielbiam. A taką roletę to bym chciała mieć i te piękne wstążeczki aż dech zapiera aaaaaa, ściereczki i półka cudeńka. Ściskam Cię cieplutko. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już dawno nosiłam się z zamiarem uszycia ich i w końcu Pacek przyspieszył decyzję :)

      Usuń
  8. Do mnie też okna uśmiechają się z prośbą o odświeżenie .... tylko wietrznie i prośba musi poczekać chwilę ...
    Cudne rolety !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie została jeszcze druga część mieszkania do zmiany, ale też musi odczekać swoje :)
      pozdrawiam

      Usuń
  9. Oj, świątecznie sie robi:-) Roletki są piękne, szukam właśnie takiego cieniutkiego lnu i nie mogę znaleźć nigdzie! Masz jakieś namiary???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lubię ten klimat wyczekiwania na święta i te wszystkie manewry :))
      ten len przywiózł mi znajomy, nigdzie indziej nie widziałam takiego, w sklepie widywałam jedynie różnokolorowy,
      pozdrawiam

      Usuń
  10. U nas cały dzień pada deszcz, więc jestem wytłumaczona ;) Ale za to wciągnęłam na strych mnóstwo rzeczy, które zagracały przestrzeń. Marzy i się taka roletka! Wyszła ślicznie, delikatna i skromna...Bardzo ładne zdjęcia :)
    Trzymaj się Martusia!
    marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja z moimi gratami noszę się z konta w kont, piwnica już trzeszczy w szwach i ciężko się ze wszystkim pomieścić, dlatego ciągle coś zmieniam, przemieniam i końca nie widać :))
      buziaki

      Usuń
  11. mmm cudne roletki i zdjęcia...
    ściereczki bardzo świąteczne, aż mi zapachniało piernikiem i pomarańczami...
    pozdrowienia Martusiu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a już niedługo trzeba będzie nastawiać pierniki, uwielbiam te roznoszące się zapachy korzenne...

      Usuń
  12. Właśnie takie półki są najlepsze - nie wiadomo do czego, a przydają się do wszystkiego:))
    a roletki - wiadomo - jak powyżej mówią:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mi się spodobała, nie mogłam się oprzeć no i jest - nie do końca pasuje, ale znajdę dla niej odpowiedni kącik :)
      pozdrawiam

      Usuń
  13. Zasłonki piękne, uwielbiam taki wpół prześwitujący len, a półeczka..... ach... no Ty masz farta też szukam podobnej :)

    Marto a ja tymczasem zmieniłam blogowy adres i teraz rezyduję tu: http://arttextillhouse.blogspot.com no i serdecznie zapraszam :)

    Ściskam
    Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, super, że napisałaś - zajrzę niebawem :)

      Usuń
  14. jaka delikatna , a cóż to za kwiatuszki ?
    pozdarwiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem co to za kwiatuszko-jagody, rosły w lesie i wyglądały przepięknie...

      Usuń
  15. Gdybym miała mieć coś w oknach to na pewno były by takie roletki ...Martuś są idealne, dopracowane w najmniejszym szczególiku !!!
    I te ściereczki Twoje ... pomysł na takie wieszadełko - oryginalny i rewelacyjny !!!
    Miłego tygodnia Ci życzę :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś nie musiałam wieszać nic, bo nie było spacerowiczów pod naszym blokiem, a teraz upatrzyli sobie i chodzą po nasypie, z którego zaglądają ludziom w okna. Ale kombinuję żeby to było coś minimalistycznego i zasłaniało tylko troszkę, bo lubię popatrzeć sobie w dal...

      Usuń
  16. Cudne roletki, przyjęłabym :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo mi się podobają i zasłonki i półeczka , a co do zimy to mam nadzieję ,ze sprawdzi się jednak wariant amerykański;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wersja rosyjska mile widziana tylko w okolicach świąt ;)

      Usuń
  18. przepiękne roletki, takie "lekkie" i półeczka zachwycająca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takie miały właśnie być i cieszę się, że wyszły jak trzeba :) dziękuję
      pozdrawiam

      Usuń
  19. Marto mogłabyś napisać gdzie nabyłaś te ślimaczkowe wieszaczki..bedę wdzięczna:) Półeczka piękna, a o uszyciu takich rolet sama myślę, fajnie wymysliłaś z tym patyczkiem do zawijania..co to za patyczek? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu swoje ślimaczki wypatrzyłam w jakimś sklepie angielskim, ale nie wysyłają za granicę, a przywiózł mi je z UK mój brat. Widziałam bardzo podobne w http://mintyhouse.blogspot.com/ - z pewnością jeszcze mają,
      pozdrawiam

      Usuń
  20. Piękne roletki, tak delikatnie przepuszczają światło. A taka biała półeczka bardzo mi się marzy:-)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bałam się, że będą za mało przepuszczały światło ale są ok, cieszę się, że wyszły takie :) Na półeczkę próbuj polować na starociach albo na allegro - czasami widuję w podobnym stylu
      buziaki

      Usuń
  21. Same piękne rzeczy u Ciebie :) Półka piękna - jestem pewna, że nowej takiej ładnej by się nie kupiło. Roletki też rewelacyjne! My nie mamy nic na oknach, ale na Wyspach to nic nadzwyczajnego, więc możemy sobie pozwolić ;) O zdjęciach nie mogę nie wspomnieć, bardzo mi się podobają - jak zawsze :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale może w UK ludzie tak bezczelnie nie gapią się w czyjeś okna, u nas to nie przejdzie :( , nawet Packowi to się nie podoba i jak ktoś tak bez pardonu to on strzyże wąsami i gada pod nosem :))
      buziaki

      Usuń
  22. Martuś przepiękne rolety ale i okna cudowne :0) a klimat u Ciebie baardzo świąteczny :) a do tego przypomniałaś mi o umyciu okien brrrrrr jak pomyślę o moich 16 stu to słabo mi się robi od samego myślenia :0)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 16... uff... łączę się w bólu, jak już skończysz to pewnie od nowa trzeba zaczynać... ale chyba masz już opanowaną technikę do perfekcji ;), gdybyś nie dawała rady daj znać, to skrzykniemy się z pomocą ;)
      uściski

      Usuń
  23. Piękne delikatne roletki. Rozumiem Cię doskonale ja również jestem zmuszona do zasłaniania się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. marzy mi się domek z daleka od ścieżek i dróg z oknami z widokiem aż po horyzont....

      Usuń
  24. Witam,
    czy możesz zdradzić, gdzie kupiłaś te ślimakowe haczyki?

    pozdrawiam
    Weronika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja swoje kupiłam w UK, ale widziałam podobne w sklepiku http://mintyhouse.blogspot.com/

      Usuń
  25. Piękne zdjęcia..a półeczka super, biała, klasyczna, do wszystkiego pasująca :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Roletki są prześliczne! Ale jeszcze bardziej urzekły mnie jesienne fotografie :) Szczególnie te kolorowe liście pośród szarych uschniętych traw. Ciekawa jestem jakim aparatem i obiektywem robiłaś te zdjęcia?
    Pozdrawiam,
    Ola
    dreamyalex.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień jest szczególnie fotogeniczna :) zdjęcia robiłam D90, 18-105

      Usuń
  27. Odpowiedzi
    1. liczę, że dopisze w okolicach świąt i ferii zimowych :D, więc czekam na biały puch ale w odpowiednim czasie,
      pozdrawiam

      Usuń
  28. Zasłonki są cudne, strasznie podoba mi się ta ich delikatność.A taką półeczkę jak Twoja chętnie bym przygarnęła, tylko miejsca brak;)

    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. długo szukałam takiego cienkiego lnu i bałam się, że ten będzie troszkę za ciężki i za gęsty, ale sprawdził się doskonale,
      pozdrawiam

      Usuń
  29. półeczka jest urocza ;)
    Rolety z delikatnego lnu - takie subtelne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z roletek się cieszę, bo już dawno je sobie obiecywałam, ale nie mogłam trafić na odpowiedni len, w końcu udało się :)

      Usuń
  30. Zazdroszczę Ci tych pomytych okien , bo moje jeszcze nie wszystkie....
    Zasłoneczki piękne i delikatne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie też tylko jedna strona, mam nadzieję, że zdążę jeszcze przed zimą :))

      Usuń
  31. Ściereczki bardzo świąteczne, a półka wygląda świetnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaczynają się już świąteczne manewry, prawda? :D

      Usuń
  32. Piękne fotki :)
    Półeczka i zasłonka śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  33. Chętnie zawiesiłabym podobne roletki w moim kuchennym oknie :) Są śliczne!
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  34. Coś pięknego, uwielbiam Twoje zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  35. piekne!!! a takiej półeczki jak masz szukam ale znaleźć nie mogę (w sensownych pieniądzach)...

    OdpowiedzUsuń
  36. ja wiem, że się powtarzam, ale ni na to nie poradzę: uwielbiam Twoje zdjęcia!
    pozdrowionka:)))

    OdpowiedzUsuń
  37. Beautiful curtain....I just got myself a new roll-up yesterday!SO nice to stay inside today,as storm is building up outside the windows and it ´s a perfect moment for blogging :)
    So nice to visit "around the world" and see all the inspiration everywhere :))
    Happy Weekend!
    Tove :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...