niedziela, 11 maja 2014

Kawa, coffee, caffè, kahve, кофе...

mała czarna, espresso, po libańsku, cappuccino... Która jest Waszą ulubioną? Mnie trudno się zdecydować, to zależy od pory dnia, roku, nastroju... , oprócz jakości ważna jest oprawa. Lniane ściereczki z kawowymi i herbacianymi nadrukami, stworzyłam z myślą o kuchni, ale po skończeniu efekt okazał się całkiem fajny i stwierdziłam, że można ich używać jako serwetki - doskonale wpasowują się w kawiarniany klimat.


Do małej czarnej proponuję wygrzebać z kredensów stary, sprawdzony Ćmielów, w każdym domu z pewnością coś się znajdzie. Ja swój bordowy, w drobne białe kropeczki dostałam od Teściowej.  Filiżanki są naprawdę wiekowe, ale jakie nowoczesne wzornictwo - bardzo je lubię.

 






 




Ale żeby nie było, że tylko o kawoszach myślę. Dla miłośników czarnej herbaty też coś się znajdzie. Dla zielono-herbacianych innym razem.









***

Miłego popołudnia, może przy małej czarnej i serniczku?

pozdrawiam cieplutko,
Marta

45 komentarzy:

  1. Ładne! I ściereczko - serwetki oraz serwis. Bardzo oryginalny :) Wszystko mi się niezwykle podoba!
    pozdrawiam
    marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mojej Mamy czeka na mnie jeszcze jeden serwis ćmielowski z tej samej epoki, czarny ze złotymi jakby żyrafimi wzorami, kształty bardziej klasyczne ale też mój ulubiony :)

      Usuń
  2. Są przepiękne :) wspaniałe wzornictwo, prostota lnu.. i super aranżacje kawowo-herbaciane :)
    Miłego popołudnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosta forma to to co lubię najbardziej :)

      Usuń
  3. Uwielbiam kawę, chyba w każdej możliwej postaci;) Serwetki wyszły przepięknie i bardzo klimatycznie. Pozdrawiam ciepło:)

    http://my-homeonthehill.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na co dzień staram się pić herbaty ziołowe i zielone, ale jak jest dobra kawa to nie przejdę obojętnie :)

      Usuń
  4. Marta, piękne aranżacje.
    U nas dzisiaj kawka - tak, przywieziona właśnie ze Szwecji, ale brakuje serniczka niestety... :(
    :)
    Udanego dnia! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, ja dzisiaj też bez ciasta, chodzi za mną ciasto z rabarbarem, pewnie dopiero za tydzień zrobię :) Uwielbiam wypieki czy desery z owocami sezonowymi. Już niedługo polskie truskawki, mmm...
      udanego tygodnia :)

      Usuń
  5. czy lubię kawę? uwielbiam! i właśnie ją sobie piję :)
    i musze przyznać, że wielce masz oryginalną filiżankę :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My z mężem też uwielbiamy kawę, staram się pilnować nas oboje abyśmy je nie nadużywali i powiem Ci po cichu, że zdarza mi się w tajemnicy przed nim wypić, później zacieram ślady, ale tst... ;)

      Usuń
  6. O boszzzzzz Marto, jakie to wszystko piękne, a Twój Ćmielów.... nie no wymiękłam C-U-D-O!!!!! Lny są idealne do klimatów kawy czy herbaty.
    A kawę uwielbiam, dziś szczególnie jej sporo, ale i pracy mam wiele. Chwila przy kawie i muffince z owocami to prawdziwe wytchnienie.
    Piękne zdjęcia :)

    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio w Kuchni Pełnej Smaków Ewelina podała przepis na mufiny bezglutenowe z rabarbarem, mmm... rozkosz, niestety dzisiaj do kawki nic nie zrobiłam, ale odbiję to sobie za tydzień ;)
      pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  7. Kawa-jak najbardziej,codziennie a nawet kilka razy dziennie ;p
    Ściereczko obrusy rewelacyjne!!!! Lubię wszystko co posiada napisy,nadruki ;p A czym robiłaś te napisy.jeśli można zapytać ?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne twory, cudowne zdjęcia... uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Marta jak zwykle Twoje ściereczki, serwetki to majstersztyk, każdy nadruk, detal - IDEALNE !!!
    Ta porcelana tak nietypowa, kształty ciekawe a i te kropeczki urocze a nie przesłodzone ... wyjątkowa !!
    Pięknego tygodnia Ci życzę i buziaki przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. przepiękny serwis ,a ściereczki słów brak !!!!!! przyjdę po pościel ,komplet ścierek , i przepiśnik NA BANK!!!!!!!! tylko bank obrobię :))))) buziole

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne ściereczki, a serwis obłędny:-)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  12. ściereczki są cudne, pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jejkuś jakie śliczne filiżanki, piękne, naprawde. Ja tam kawy nie pijam tak na co dzień ale od czasu do czasu mam ochote na latte lub kawe mrożoną - świetna sprawa zwłaszcza latem. pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Same cudeńka, uwielbiam te Twoje lniane twory ... I zazdraszczam :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie przepadam za kawą, ale serwetki są świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kawę mogę pić litrami:) uwielbiam jej smak i zapach... i uwielbiam len w każdej postaci☺
    Ściereczki są zachwycające w swej prostocie, okładki na notesy z poprzedniego posta również:)
    Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kawa codziennie musi być! Gdy na szybko to zwykła... A gdy więcej czasu to można poszaleć i cieszyć się smakiem i aromatem...i czymś słodkim... ;)
    Piękne ściereczki, serwety... Piękne w prostocie i naturalności...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Rewelacja! jak zwykle u Ciebie :-) serwetki w takim wydaniu idealnie pasują do herbaciarni i kawiarni, podziwiam Twój talent. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Ściereczki są super :) Sama bym takie chciała :)
    A kawy nie pijam w ogóle :) nie lubię!
    Pozytywne pozdrowienia z www.decustyle.blogspot.com :D

    OdpowiedzUsuń
  20. przychodzę z rewizytą, rozglądam się przez chwilkę i oczy przecieram ze zdumienia. Przepiękne prace... wszechobecny len, (który uwielbiam)... kreatywnie i naturalnie... Zostaję!! :D
    (jeśli oczywiście nie masz nic przeciwko temu ;)
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  21. Kawusia! Lubię w kazdym wydaniu. Zależy od nastroju i pory dnia.

    OdpowiedzUsuń
  22. Martuś u Ciebie jak zawsze same cuda <3

    OdpowiedzUsuń
  23. Dear Marta!
    What a beautiful collage!!!
    Love all of them.
    All the best
    Elisabeth

    OdpowiedzUsuń
  24. Rewelacyjny zestaw kawowy, taki ponadczasowy :)
    Ulubiona kawa podobnie jak u Ciebie zależy od pory dnia, ale też od towarzystwa ;)
    :*

    OdpowiedzUsuń
  25. alez tu u Ciebie pieknie lniano :)))cudne klimaty :)pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Aż zapachniało kawą:) Piękne szyjątka jak zawsze u Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne wszystko, a zdjęcia robią ogromne wrażenie i lepiej chyba być nie może ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Cudowne! A z jakiej epoki ten serwis ćmielowski?

    OdpowiedzUsuń
  29. Zajrzeć do Ciebie marto - to jak zafundować sobie podróż w ciszę, w ciepło i w spokój błogi - za kazdą taka podróż wdzięczna jestem i dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetne serwety,a filiżanki poprosty CUDO! Jestem w szoku,że to nasze polskie filiżanki :)
    Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny.

    OdpowiedzUsuń
  31. od dawna obserwuje te wszystkie Twoje lniane cuda i chyba się skuszę na zakupy w końcu!!!
    pozdrawiam aga :D

    OdpowiedzUsuń
  32. A ja znalazłam Ciebie dzisiaj. Cudowne rzeczy a serwis jest wzorem, którego autorem jest Pana Lubomir Tomaszewski. Ostatnio w trójce słuchałam audycji, której gościem był właśnie Pan Lubomir. Z ciekawości znalazłam w internecie Jego prace bo nigdy ich nie widziałam a jednak jeszcze są w naszych polskich domach- CUDOWNIE
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z zapartym tchem słuchałam tej audycji:) mam jeszcze kilka figurek projektu pana Tomasza - myślę, że w niejednym domu znajdują się takie perełki.
      Cieszę się, że do mnie trafiłaś:)
      pozdrawiam

      Usuń
  33. Uściskaj Teściową mocno, bo podarowała ci przepiękną Dorotę. Marzę o takiej od dawna, niestety cena przekracza na razie moje możliwości ;) A serwetki niezwykle stylowe i świetnie komponują się z serwisem. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...